wtorek, 16 lutego 2016

Stabilizacja temperatury

No i przyszedł czas na stabilizację temperatury w akwarium. Chociaż w takim zbiorniku wahania nie są duże, ale mimo wszystko obawiałem się czy nie będzie zbyt dużych spadków. Niby niewielka rzecz (grzałka) a tak potrzebna w akwarium. A skoro już kupuję grzałkę to zdecydowałem się na 75W. Pewnie 50W by wystarczyło, ale teraz to nawet przy długotrwałym wietrzeniu pokoju w zimie temperatura w akwarium zostanie nie zmieniona.
Pierwsza myśl to kupić coś Aquael'a bo to polska firma a sprzęt robią całkiem niezły. Zainteresowałem się Aquael Comfortzone Gold. Pierwsze opinie jakie przeczytałem potwierdzały markę firmy i już byłem praktycznie zdecydowany ale trafiłem na użytkownika który żalił się, że po kilku miesiącach farba zaczęła złazić z grzałki. Ups - pomyślałem. I zacząłem szukać. I okazuje się, że to niestety częstsze zjawisko. A szkoda. Zamiast więc wesprzeć rodzimą produkcję to zdecydowałem się na niemiecką jakość i zakupiłem Eheim Jager 75W. Jest już w akwarium i za 2-3 dni zobaczymy jak będzie się spisywała.

Zdjęcia nie załączam bo starałem się ją ukryć za filtrem, więc faktycznie marnie ją widać a grzałka jak grzałka - szklana rurka i pokrętło od góry. No może poza możliwością drobnej kalibracji którą można przeprowadzić żeby zgrać ustawienie grzałki ze wskazaniami termometru. Ale to za kilka dni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz