środa, 9 marca 2016

Oświecenie


Wczoraj do świetlówki w pokrywie dołączyła jeszcze jedna (24W). Dzięki temu obecnie przypada 0,65W/l (a było 0,25W/l!). Całość zestawu poskładałem sam kupując oddzielnie statecznik i oddzielnie oprawki bryzgoszczelne. Wyszło znacznie taniej niż gotowiec. Mocowanie jest za pomocą uchwytów plastikowych (zrezygnowałem z metalowych gdyż na wielu fotografiach widziałem, że rdzewieją).
Do oświetlenia zdecydowałem się na świetlówkę Juwel T5 High-Lite Colour 438 mm/24W. Pozwolę sobie zacytować fragment opisu ze strony producenta: "Świetlówka HiLite Colour uwydatnia naturalne kolory temperaturą barwy światła 6400K. Uwydatnia kolory czerwony i niebieski.". I faktycznie neonki w tym świetle wyglądają bardzo fajnie. Za kilka dni zobaczę jak na tą zmianę zareagują roślinki (i glony).

A tak obecnie wygląda akwarium:
Jak widać pozbyłem się tego niezbyt pięknego termometru na rzecz elektronicznego. Widać także glony które próbują rozwijać się na styku podłoża i szyby. Jeśli zwiększenie światła nie pomoże to rozprawię się z nimi mechanicznie przy najbliższym czyszczeniu. No chyba, że do tego czasu Helmet sobie z nimi poradzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz